Konstig dröm

Låt mig berätta om en dröm jag hade härom natten:

Jag är ute och går på stan, vet inte vad jag gjorde där, tror jag var på väg till bussen. Så plötsligt känner jag att jag har någonting i munnen, det känns som en hård karamell av något slag, men när jag tar ut det märker jag att det är en av mina tänder som har lossnat. Jag skrattar åt den och stoppar den i fickan.
Snart känner jag att flera av mina tänder håller på att lossna, och jag får hela munnen full av lösa tänder, jag spottar ut dem och stoppar dem i fickan. Sen drar jag loss de tänder som är kvar, två och tre i taget.... det gör inte ont det minsta eftersom de redan höll på att lossna.
När jag går vidare har jag en konstig känsla av tillfredställelse, vet inte varför jag är glad över att alla mina tänder har lossnat. Men jag tror jag känner nya tänder växa ut direkt efter de andra, och det gör mig glad!
Sen sätter jag mig på bussen och då vaknar jag.

Jag sätter mig upp och försäkrar mig om att mina tänder fortfarande är kvar, innan jag går upp.

Jag har hört att det ska betyda otur att drömma att man tappar tänderna. Får se hur de närmaste dagarna ser ut. Brukar inte tro på sånt, men man vet ju aldrig. Det kan betyda något annat, några förträngda tankar jag har inom mig, något om en längtan att ta bort det gamla och skapa nytt kanske?
Nåja, den som lever får se.

Kommentarer
Postat av: misericordia

jag har pratat med en drömtydare om att tappat tänderna en gång. det betyder inte otur. tvärt om ungefär. det är mer att du är på väg mot en ny vändning i ditt liv och det är bara positivt. kanske därför du var så glad i din dröm.

det är inte vanligt att drömma om att tänderna håller på att växa ut så fort, men det borde också bara vara positivt. du kanske redan är på rätt spår...

såklart är det individuellt. men man vet ju inte...

2008-05-05 @ 16:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0