Midsommarhelg

Firade midsommar i sommarstugan med de vanliga släktingarna där ute: morföräldrar, min moster och morbrors familj och delar av min familj. Trevligt som vanligt, mycket dricka och mat och lek med kusinerna!
Det konstiga är att på landet, där allting går mycket långsammare, känns det alltid som om man har mer tid. Antar att det är för att man inte slösar bort en massa tid på småsaker och onödigheter, som att slötitta på teve halva dagen
Dessutom blir man mycket mer lugn och harmonisk på landet

Vaknar alltid oerhört tidigt på landet, brukar vakna vid fem när solen går upp. Har hört att det är solljuset kroppen reagerar på när den vaknar och jag vaknar alltid av att solen lyser in genom mitt vindsfönster.
Så går jag ut och hälsar på morgonen, går tillbaka in och ligger i min säng och läser ett par timmar. Enigt mig den allra bästa tiden på dagen
Oerhört skönt att sova där, man märker inte hur mycket ojud och annat det är i stan förrän man åker ut på landet och det blir så gott som knäpptyst
Det bästa är att gå ute mitt i natten under stjärnhimlen.... brukar ta en nattlig promenad då och då och tänka igenom saker, man får ett helt annat perspektiv på saker och ting vid såna tillfällen

Just nu lever jag med den yttersta insikten ald i bakhuvudet, den kom till mig i lördags när jag satt med ett glas vin under ett träd och lyssnade på vinden. Det går inte att beskriva med ord så jag ska inte försöka, men den förändrar ens liv för alltid om man lyckas nå den
De första gångerna blev jag oerhört skrämd, men nu när jag kan leva med den känns den snarare som en tröst och hjälp än en plåga
Älskar den känslan

*   *   *

Lars Winnerbäck spelar den 23:e augusti på Stångebro!!
Någon som vill följa med?

Skulle vilja se Sex and the city-filmen också.... har ingen att gå med där heller, hoppas man kan hitta nån

Kommentarer
Postat av: josse

det var fina ord du skrev med om sommarstugan. det fick mig att vilja åka dit. allt bra med dig? vi pratar inte så mkt längre, ibland saknar jag det.

kram josse

2008-06-25 @ 17:48:44
Postat av: elin



Ja kanske vill med på winnerbäck. kostnad o vad e det för dag? tänker på skolan o sådär..

=)

kram

2008-06-27 @ 15:54:03
Postat av: elin



Ja kanske vill med på winnerbäck. kostnad o vad e det för dag? tänker på skolan o sådär..

=)

kram

2008-06-27 @ 15:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0