Drottningens Juvelsmycke

I lördags var jag på Dramaten för första gången.
Jag såg Carl Jonas Love Almqvists "Drottningens Juvelsmycke". Alla som inte läst boken borde läsa den!
Den skrevs 1834 och handlar om mordet på Gustav den tredje 1792, och mordets efterföljder.
En riktigt bra bok, och det blev en riktigt bra pjäs också; Särskilt bra var Johan Rabéus i huvudrollen.

*rekommenderar*

*     *     *

Min roman håller på att ta form i alla fall, känns riktigt skönt!
Äntligen kanske man får ut något av allt arbete man lagt ner
Kan ju hoppas att den är färdigskriven tills nästa sommar åtminstone. Vore kul att kunna säga "Jag har skrivit en roman", och ha något att visa upp som är bara mitt, en helt egen skapelse!

den heter Qwerty förresten, för de som inte vet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0