Ibland måste jag bara le åt alltihop

Är tillbaka i Linköping för att fira min födelsedag imorgon... Några släktingar kommer, vet inte varför. För mig kvittar det faktiskt nästan, ålder är ju ändå bara en siffra.

Det senaste året, mitt tjugoförsta, har väl varit ganska händelserikt ändå. Efter att ha läst Richard Dawkins och Christopher Hitchens har jag kommit fram till att jag defenitivt är ateist! Det är nog en av de största "händelsen" det gånga året.
Har insett och upplevt en del andra saker som är för privata att ta upp här, men det har hur som helst varit ett ytterst märkligt år.
En del fester och andra saker har också tagit plats, särskilt i sommar. Har varit en bra sommar trots allt!

*   *   *

I tisdags var jag på konsert i Stockholms konserthus!
New Cologne Philharmonics spelade:

   Vivaldis "De fyra årstiderna"
   Mozarts Klarinettkonsert
   Tjajkovskijs "Souvenir de Florence"

Mycket bra, särskilt klarinettkonserten. En tysk klarinettist som spelade den oerhört bra. De människor som inte gillar klassisk musik förstår den inte, så är det bara!
Någon har sagt att "om alla människor började dagen med att lyssna på ett stycke klassisk musik skulle världen se mycket bättre ut". Tror det kan ligga mycket sanning i det.

*   *   *

Vill börja skriva på min roman nu!
Har redan börjat i o för sig, men det är bara halvfärdigt än så länge. Tror jag har hittat ett sätt att skriva den på äntligen, nu gäller det bara att ta itu med det och börja skriva, vilket är nog så svårt. Att veta hur man ska skriva är ju inte särskilt svårt, men att verkligen göra det är desto svårare och krångligare.
Får se hur det går... Hoppas den kan bli klar åtminstone till nästa sommar, om pluggandet inte kommer ivägen!

Har förresten bestämt mig för ett ämne till C-uppsatsen:
   "Religionens plats i barn- och ungdomslitteraturen, med utgångspunkt ur Astrid Lindgrens 'Bröderna Lejonhjärta'"
Får hoppas det är ett ämne som inte är alltför svårt att realisera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0