Sista helgen i stockholm detta år

Den här helgen har varit galen, druckit alldeles för mycket och sovit alldeles för lite.... sista helgen innan jag åker till linköping över jul och nyår

Började med att jag var ute i fredags med en kompis från korridoren. Vi var på en privatfest hos en av hennes kompisar. Det var någon kanadensisk student som skulle åka tillbaka till Kanada tror jag. Det var en massa moderater där, så jag låtsades att jag var marxist.... fick chockartade reaktioner kan jag säga!
Det var kul att komma ut och träffa lite nytt folk, men fan vad full jag blev! Skulle inte ha druckit all den där vodkan de bjöd på! Hade druckit lite vin innan också, köpte en vinbox som vanligt. Köper nästan alltid ett rödvin som heter Candidato, gott och billigt! *rekommenderar*
Men det var trevligt att komma ut ändå, det var ett tag sen. Kom hem runt ett tror jag, och somnade framför teven

Sen i lördags sov jag över hos en kompis, satt och såg på film och lyssnade på Kent halva natten! Sov kanske tre, fyra timmar eller så, så var lite seg när det var dags att åka hem på söndagen
När jag kom hem satte jag mig med gitarren och drack det sista ur vinboxen. Har skrivit en hel del nya låtar på sistone, riktigt bra! Musikskrivande är en väldigt kreativ hobby, man blir alltid lika nöjd när man fått ihop något bra också. Tror att jag har ett trettio-tal låtar just nu

Efter en sån helg är man ganska seg kan jag säga.... men man överlever väl! Blir ännu mer festande i jul hoppas jag, då i linköping
Åker till linköping på torsdag, stannar där över jul och nyår. Ska därför både tvätta, städa och packa imorgon, mycket att göra

*     *     *

Nu har det börjat snöa på allvar också! Hela stockholm tycks vara täckt av snö, inte bra när man inte har vinterskor.... får köpa ett par när jag får råd tror jag, kan ju inte halka runt på gatorna hur länge som helst

Så idag var jag på ett seminarium på ABF. Det var Humanisterna som anordnade en debatt mellan Christer Sturmark, ordförande för Humanisterna, och Olle Carlsson, en präst som är känd för sin liberala tolkning av kristendomen. Det var faktiskt intressant, en del bra saker som blev sagda, ateisterna hade de mest övertygande argumenten som vanligt!
Har faktiskt skrivit en kort text om debatten, tänkte skicka in den till Humanisternas medlemstidning, Humanistinfo, och försöka få den publicerad. Skulle vara kul att starta debatt!


Dagens musiktips: Ludwig van Beethoven - Symfoni No.7; sats 2, Allegretto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0