Svininfluensan

Man läser och hör mer och mer om denna svininfluensa, och det är ju inte utan att man börjar tänka lite på hur den kan komma att påverka ens liv i framtiden. Det var ju en man i 20-års åldern i som hade insjuknat i Norrköping, bara av att umgås med släktingar som tagit med sig viruset från utlandet till Sverige, och nu ligger han i respirator. Hans tillstånd beskrivs som "allvarligt men stabilt". Man undrar ju hur smittsamt det är egentligen....
Jag hörde också att de som låg i riskzonen var just unga människor i 20-års åldern, och om man rökte ökade det dessutom risken något för att smittas. Fan.... båda stämmer in på mig! Får hoppas man inte insjuknar i höst, har ingen lust att ligga i respirator direkt kan jag ju säga. Det skulle ju komma vaccin men vem vet om det verkligen hjälper, eller om man får det i rätt tid. Kostar väl pengar också antar jag....
Jag kan inte säga att jag är orolig för att smittas, jag tror jag har rätt bra immunförsvar. Är nästan aldrig sjuk och har aldrig varit allvarligt sjuk
Någon som är mer orolig än jag? Finns det verkligen skäl att vara orolig?

*     *     *

Nog om det!
Har inte mycket annat att skriva om just nu. Sommaren på landet fortsätter för min del. Arbetet med boken, "Vägen till Paradiset", går framåt, jag har skrivit över 30 sidor nu. Inte så värst mycket kanske, men ändå en bra början
Har också jobbat lite med min musik, skrivit texter och lite musik på gitarren

Pengarna börjar också ta slut, haha! Föräldrarna har dock sagt att jag skulle kunna få låna lite om jag behövde. Behöver och behöver.... men man vill ju kanske göra något annat än att sitta hemma hela sommaren, eller hur? Nästa helg blir det eventuellt utgång för mig.... får la gå ensam om det inte finns någon om vill följa med

Vackert väder är det för det mesta, nu saknas bara någon att dela dagarna med....
"The tears that I cried for that woman, are gonna flood you, big river"

Dagens musiktips: Johnny Cash - "Big River"

Kommentarer
Postat av: Josse

Grejen med den här nya influensan är att kroppen har inget eget skydd mot viruset, den är så pass ny.. Spelar ingen roll hur ofta du är förkyld :P

Den är egentligen inte farligare av en vanlig influensa har jag läst, vinterkräksjukan är säkert värre och det dör ju folk av det med. Men visst, man ska nog vara lite orolig men inte överdrivet.

2009-07-24 @ 23:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0