Sista veckan på terminen (nästan)

Ah!
Såg en helt underbar föreställning i tisdags! Henrik Ibsens "Vildanden", 1800-tals naturalism. Hur bra som helst! Många bra skådespelare med också, Johan Rabéus, Marie Richardsson, Ingvar Hirdwall, Sten Ljunggren, Niklas Falk, Peter Andersson bland annat. Regisserad av Thommy Berggren, känd regissör som har gjort mycket bra. Hann precis få tag i en av de sista biljetterna, så jag hade tur! Ville verkligen inte missa den

Hade redovisning på ett grupparbete idag. Det handlade om dagens kulturpolitik, olika grupper skulle representera olika politiska partier eller teatergrupper. Min grupp hade moderaterna, så man kunde ju hålla sig för skratt.... Eftersom fyra stycken i vår grupp hade hoppat av också så hade vi inte fått ihop så mycket, vi var sju från början, och idag var vi tre stycken som var där. Vi träffade i alla fall en moderat som satt i kulturutskottet på riksdagen igår och intervjuade honom lite om den moderata kulturpolitiken, så vi hade lite material åtminstone
Det blev gjort i alla fall! Det värsta jag vet är att stå framför folk och prata, har aldrig gillat det särskilt mycket. Som tur var var jag ju inte ensam i alla fall, alltid något. Men man fattar inte varför folk hoppar av den allra sista uppgiften på terminen. Har man gått en hel termin så kanske det inte är så smart att hoppa av den allra sista veckan, speciellt eftersom man då inte får godkänt på kursen heller!
Bortkastad tid, mjovars....

Imorgon är det i alla fall något som heter Pop Dakar på universitetet. Det är en endags-festival som hålls på universitetsområdet, gratis dessutom! En massa band spelar, en del pubar är öppna och så vidare. Tänkte åka dit och se om det fanns något bra att kolla på, och ta en öl eller något. Kanske kan bli trevligt, brukar komma en hel del folk, tror några från klassen skulle dit också förresten

Annars har skolterminen slutat nu. Har ett arbete att mejla in senast den 8:e juni, ska jobba klart med det i veckan som kommer, blir nog inga problem
Så linköping nästa fredag, och sen till lillasyster på Gotland, Visby, den 6:e till 8:e. Blir nog kul!
Har inte hittat något bra sommarjobb, mindre kul.... Har dock lite pengar sparade, så får leva på dom antar jag. Kanske hittar jag något att göra någonstans om jag har tur.... kan ju alltid sälja min kropp till forskningen om det går så långt!

Jag köpte en ny cd igår förresten, Mucc - "Kuchiki no Tou". Asiatiskt rockband, japaner eller kineser, inte säker. Jäkligt bra i alla fall! Hade ingen aning om vad det var för musik, men jag gillade skivomslaget så jag chansade. Asiatisk musik kan faktiskt vara jäkligt bra ibland. Ett annat asiatiskt band jag gillar är The 5, 6, 7, 8's, mycket bra rockband. De flesta kanske känner igen dom från Kill Bill vol.1? Det är bandet som spelar på klubben där alla asiater blir slaktade.... eh, hur som helst....

Dagens musiktips: Mucc - "Daremo inai ie"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0