Det börjar visst bli höst

Gula löv på träden, kalla vindar, regn.... det börjar visst bli höst

Jag gillar hösten, gillar kylan, regnet.... Vet inte varför, men jag mår mycket bättre på hösten än på sommaren, vad kan det bero på?
En bra sak med hösten är att jag får använda min gråa rock! Jag älskar den, får konstigt nog bättre självförtroende i den, som man brukar få när man går klädd i kläder som man verkligen gillar

Arbetet med uppsatsen går framåt. Satt och skrev igår och insåg plötsligt att jag hade fått ihop runt sex sidor istället för 4-5, som det egentligen skulle vara. Får nog ta och korta ner den lite innan jag lämnar in den. Men men, skriver man om ett ämne som man gillar så är det lätt att man glider iväg
Inte ofta man behöver korta ner en uppsats för att den ska bli godkänd.... brukar vanligtvis vara tvärtom!

Pengar imorgon! Måste köpa t-bane kort, lite nya kläder, mat (!), betala räkningar etc.
Har en del planer till helgen också, tänkte gå på Moderna muséet och se Dalí-utställningen som går där nu. Jag måste nog gå och se "Flickan som lekte med elden" också, när den fortfarande går på bio menar jag, har hört lite blandade recensioner av filmen, men jag får skapa mig en egen uppfattning

Jo, sen ska jag ju antagligen köpa en ny gitarr imorgon också! Har ingen aning om vilken sort, men får gå till nån bra affär och fråga lite. Vill ju ha en stålsträngad, så mycket vet jag
Gitarrkursen på medborgarskolan börjar ju på tisdag också, därför vill jag ha en ny gitarr tills dess


Dagens musiktips: Beethoven - Pianosonat nr.8 i c-moll, "Pathétique"

Kommentarer
Postat av: Jossan

Jag mår också bättre på hösten, till en viss del. På sommaren så känner jag mig så tvungen till att hitta på saker, när det är fint väder så känns det som att "alla andra" festar eller liknande. Nu på hösten känns det inte så längre.

2009-09-25 @ 09:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0