Första veckan som 23 år

Att leva för evigt trivialiserar livet,
att dö ger det obeskrivligt värde
Jag skulle hellre leva och dö än inte leva alls
.... man kan aldrig se sig mätt på stjärnor....

- försök till aforism

*     *     *

Nu har det gått en vecka sen jag fyllde 23, och saker och ting rullar på i stort sett som vanligt, utan några större förändringar. Skillnaden är att man är ett steg närmare 30, vet inte hur jag känner inför det....
Let time come, let time be, let time change me!

Jag var på teater både i torsdags och i lördags. I torsdags på en pjäs som hetter "Gränskontroll" med Teater Nea, den handlade om normalitet och sociala gränsdragningar, etik etc. Så igår var det "Anne Franks Dagbok" på stadsteatern, en scenisk läsning av Anne Franks dagboksanteckningar från kriget, med Polly Kisch som Anne Frank och enda skådespelerska. Hon gjorde det väldigt bra, hon är bra på att leva sig in i sina roller

Jo, jag har äntligen skaffat praktikplats nu! Det blev på tidsskriften Humanisten, där jag ska jobba med lite research, transkriptioner av intervjuer och dylikt. Blir nog bra, skönt att få komma ut och jobba lite praktiskt till skillnad från att bara plugga! Även en viktig erfarenhet när man söker jobb i framtiden antar jag, erfarenhet kan man ju aldrig få för mycket av

Så ska vi skriva en mindre uppsats som tenta till den första delkursen den här terminen. Kursen, Politik och Kultur, handlade om Ideologier, genus, maktutövning, Panopticon, Bourdieus fältteori etc.
Vi ska skriva en uppsats på 4-5 sidor som sammanfattar kursen och tar med 70% av litteraturen. Jag tänkte skriva en analys av filmen "2001" av Stanley Kubrick (rekommenderar den förresten starkt till alla som inte sett den), jag tror jag kan använda en hel del av kurslitteraturen till det faktiskt. Får se hur det blir, har ju inga problem att skriva i alla fall
Uppsatsen ska vara inne senast den 28:e, får sitta nu i nästa vecka och jobba med den på universitetet. Sitta hemma och jobba är värdelöst, blir alltid så distraherad och får knappast någonting gjort!
Nåväl

Dagens musiktips: Kent - "Kungen är död"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0