Två nya kurser denna vecka

Har börjat två nya kurser denna vecka, 

Nya kursen på universitetet "TV och komedi" började igår. Det verkar bli en jäkligt rolig kurs! Vi var bara sex stycken studenter, och första lektionen fick vi i stort sett bara presentera oss, och sen diskuterad vi lite om vad vi tittade på när vi såg på tv, och varför. Så till varje lektion ska vi ha med oss ett klipp ur antingen en tv-serie eller en film, och sen diskutera det!
Det känns inte som en universitetskurs, mer som några vänner som sitter och pratar tv och film! Så det var mysigt, trevliga människor också.... det blir nog riktigt kul

Så idag hade jag min första gitarrlektion.... ever! Men i och med att jag kunde spela lite innan så var första lektionen ganska lätt. Jag har ju spelat gitarr i två år ungefär, men har aldrig tagit lektioner.... är i stort sett helt självlärd. Så det är bra att få lära sig grunderna, rätt fingersättning, bättre teknik etc.
Dessutom får vi ju lära oss noter, vilket är ganska nytt för mig, åtminstone att ta ut noter på en gitarr. Jag kan läsa noter, men har ingen aning om hur man hittar en viss not på en gitarr.... har knappt lärt mig vad strängarna heter ju, haha!
Det var ganska blandat med folk där faktiskt, några i min ålder, några i medelåldern och till och med några i 60-års åldern, vissa mer erfarna, vissa mindre. Läraren var i medelåldern också tror jag, han verkade vara bra

Så ligger det till just nu, annars händer inte så mycket.... har ont om pengar på grund av att jag köpte gitarren förra veckan, men ångrar det verkligen inte! Mycket roligare att spela på en stålsträngad gitarr.... förstår nu att jag började bli lite för bra för en nybörjargitarr


Dagens musiktips: Janis Joplin - "Me and Bobby McGee"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0