Lördag kväll

Jag tog en promenad ner till kiosken för att köpa cigaretter ikväll. Den var stängd, men som tur var hittade jag en matbutik som var öppen. Nu slipper jag vara helt sysslolös ikväll, jag har cigaretter att röka och lite rödvin kvar i boxen jag köpte i torsdags
   På vägen hem gick jag genom Tessin-parken. Jag tycker om att gå genom tomma parker sent på kvällen. Det är någonting fascinerande med mörkret och tystnaden, man får lugn och ro att tänka
   Jag har börjat måla på en ny tavla förresten, ska lägga upp bild på bloggen när den är klar!

Jag har några planer till i sommar:

   - Läsa en sommarkurs på distans. Så man åtminstone får lite pengar att leva för, och lite extra poäng skadar ju inte heller!
   - Ta körkort. Tanken var ju att ta körkort i Stockholm i vår, men det blev inte så. Jag tänkte ta körkort i Linköping i sommar i stället. Lite lättare att hitta bra körskolor där
   - London resa. Jag har velat åka till London oerhört länge, och sagt varje sommar att jag ska komma iväg, får se till att verkligen göra det i sommar
   - Tatuering. Ska eventuellt tatuera mig i sommar också, i Stockholm eller Linköping vet jag inte ännu. Motivet är också lite oklart, men jag har ett par idéer i alla fall


Dagens musiktips: Aram Khachaturian - “Gayane’s Adagio”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0