Påskhelgen 2010

Min påskhelg i Linköping har varit ganska händelserik, mer än jag trodde faktiskt. I fredags var storasyster, storebror och deras partners här och åt middag
På påskafton åt jag och några släktingar middag hos min moster och morbror som vanligt; mycket mat och mycket dricka, trevligt!

Några bilder från påskafton:



*     *     *

Jag har suttit uppe alltför länge varenda natt den här helgen, det har gått så många bra filmer på tv som man vill se. Dessutom har mina föräldrar ett antal filmkanaler, och jag som gillar film har oerhört lätt att fastna vid dem! Beroendeframkallande det där…

Så i söndags träffade jag Lisa, en vän från gymnasiet som jag inte hade träffat på nästan åtta år! Det hade jag verkligen sett fram emot, eftersom vi inte hann ses förra gången jag var i Linköping. Hon sa att jag hade förändrats ganska mycket, och det är väl sant antar jag, har blivit mycket mer social och positiv
Det var hur skönt väder som helst, soligt och varmt, satt utomhus i bara t-shirt! Hon och jag satt på Café M i flera timmar och pratade gamla minnen, vad vi gör nu för tiden, vad vill göra i framtiden etc. Så spelade vi schack och backgammon också, skitkul!
Vi måste ses snart igen Lisa, det var kul att se dig. Denna gång får vi inte tappa kontakten igen, lova mig det

Så idag träffade jag Emily, en relativt ny vän som bor i Växjö men har släkt här i Linköping. Hade inte träffat henne sedan i somras, fast vi brukar snacka på msn nästan varje dag
Inte riktigt lika skönt väder som dagen innan, grått och ganska kallt. Men vi tog ändå en cappuccino på stan, spelade biljard på Biljardhallen ett par timmar, sen gick vi och såg Alice i Underlandet på bio, jag har velat se ett bra tag nu… för henne var det dock fjärde gången hon såg den, men Tim Burton-filmer featuring Johnny Depp kan man ju aldrig se sig mätt på, eller hur Emily?

Ska träffa Emily på stan imorgon igen, innan jag åker tillbaka till Stockholm på eftermiddagen. Sen blir det till att börja plugga igen, efter detta påskuppehåll. Jag har tenta den 16:e i ämnet logik

Trevlig helg i Linköping alltså, som vanligt!


Dagens musiktips: Pink Floyd - ”Shine on you crazy diamond” (det var den vi hörde på caféet Lisa, lyssna på den och lova att du börjar älska den lika mycket som jag!)


Kommentarer
Postat av: Lisa

lovar att lyssna in mig på den låten ;) och nästa gång vi ses ska vi inte va så slitna! Iaf inte jag :P hehe...kram!

2010-04-05 @ 23:06:31
Postat av: Sandra Boonman

vad skönt att du hade kul cp :D

2010-04-06 @ 23:40:25
URL: http://sandraboonman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0