Bokslut 2010

"Så går en dag ifrån vårt liv, och kommer aldrig mer igen"

Så var ännu ett år till ända, år 2010 är numera del av det förflutna. Jag måste ändå säga att 2010 har varit ett ganska händelserikt år
   Jag har varit i Köpenhamn och Växjö, sett James Randi hålla föredrag i Lund, sett Lars Winnerbäck live i Linköping. Jag har fått några av mina texter publicerade, nästan färdigställt min roman, samt skrivit ett kortfilmsmanus som har goda chanser att bli filmat i vår! Jag har skrivit klart min första teaterpjäs, som jag hoppas blir spelad någon gång i framtiden (siktar på nästa år)
   Jag har också jobbat ganska mycket med min musik, skrivit en hel del nya låtar. Nyligen spelade jag också in en musikvideo till en av mina låtar, vilket är första gången jag gör någonting seriöst med min musik

Sommaren 2010 kommer jag nog minnas ganska länge, det hände mycket under den tiden. Jag har upplevt nätter av festande på krogen, och dagar i solen som var nästan outhärdligt varma! Två av höjdpunkterna var Lars Winnerbäcks konsert vid Stångebro, och James Randis föredrag i Lund, minnen för livet
   När jag var i Lund och såg James Randi i juni i år, bodde jag också hos en kompis som jag inte sett på minst sex år (vi kom aldrig på exakt hur länge det var), hon hade nyss fått barn och såg ut att må bra! Hon och jag åkte också över till Köpenhamn tillsammans, och spenderade en dag där
   I Växjö träffade jag en kompis som jag inte har känt så länge, bodde hos henne i hennes studentrum och fick uppleva Växjö igen, mycket fin stad!

Jag har fått en del nya vänner i år, som jag hoppas stannar hos mig länge. Jag kan påminna mig om minst fem eller sex helt nya personer som kommit in i mitt liv, som jag är väldigt glad över att ha träffat
   Tyvärr har jag också förlorat ett par vänner och gjort saker det här året jag verkligen ångrar att jag gjorde. I det avseendet har det varit ett bitterljuvt år, jag kan inte säga att allting som hänt har varit positivt. Men att lära sig av sina misstag kan ju kanske ses som någonting positivt i sig, får bara hoppas att jag gör det också och inte gör om samma misstag nästa år
   Förlåt för allt, jag hoppas ni vill ta mig tillbaka.... ni vet vilka ni är

Dett var också året jag på allvar insåg att jag måste göra någonting med mitt liv. Jag ska sluta studera på universitetet i sommar, och efter det måste jag skaffa ett jobb och en ny lägenhet. Jag tror ändå jag stannar i Stockholm, har börjat känna mig hemma där nu, skaffat vänner och ett kontaktnät där som jag inte vill bli av med. Siktar på att bli skribent/författare i Stockholm, hur det blir får framtiden utvisa!

Skål för nya upplevelser, och gott nytt år till er alla!


Dagens musiktips: Reverend Horton Heat - "Big red rocket of love"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0