Snökaos!!

Jag skulle åka från Linköping tillbaka till Stockholm igår kväll. De flesta tågen var inställda, så det var fullt med folk på bussen upp. Två extrabussar sattes in av Swebus, men alla tre var ändå fulla. Det tog förstås längre tid än vanligt, jag tror att det till slut var runt en halvtimmes försening, inte så farligt i o för sig

Sen var det naturligtvis problem med tunnelbanan idag, när jag skulle till universitetet. Halva tunnelbanenätet var helt avstängt, som tur är gick det tåg till universitetet, så jag slapp komma för sent
Snökaos i hela Stockholm i alla fall, fullt med snö överallt och iskallt. Det kändes som att jag höll på att frysa fingrarna av mig idag!

De flesta tågen till Stockholm var helt inställda idag, SJ rådde folk som kunde att stanna hemma och jobba hemifrån. Men de som inte kan det? Vad ska de göra?
Peter Eriksson skyllde idag i Aktuellt på regeringen för tågproblemen. Och ja, alliansen har ju satsat mer på bilvägar än järnvägar, så det kanske ligger någonting i det? Är tågkaoset just nu moderaternas fel?

Man undrar hur länge den här vintern ska vara egentligen. Det måste vara den värsta sen vintern -94, minns att det var väldigt kallt och väldigt mycket snö då också. 2006/2007 tror jag också att det var en väldigt kall vinter, minns att bussen upp till stockholm var flera timmar försenad den gången
Är det en modern trend? Eller har det alltid varit så här? Folk säger ju ibland att vi inte har riktiga vintrar längre, men det har vi ju uppenbarligen

*     *     *

Jag var på min morbrors 50-års fest i lördags! Det blev ganska sent till slut, så man var lite trött dagen efter, men det var kul!




Dagens musiktips: John Mayer - "Daughters"

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej tönt :D

tur att du kom fram dit utan problem

2010-02-22 @ 21:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0