00.05

Försöker komma på vad jag vill göra.... vet vad jag borde göra, men vad jag vill är en annan sak. Eller kanske är det samma sak, bara att jag inte har insett det ännu? Borde man inte alltid göra det man vill? Inte nödvändigtvis, det finns vissa saker man vill göra fast inte borde. Den fria viljan är både en befrielse och en förbannelse.... kanske är den mer till skada än nytta ibland
Så denna rädsla inför framtiden, denna oro som man aldrig kommer ifrån. Ibland är den svagare, men den finns alltid i bakhuvudet

Jag har gjort en lista på saker jag måste ta itu med nu.... ska börja gå igenom den på allvar imorgon. Var ska man hitta motivation att göra det?
Det känns som om jag har genomskådat allting nu.... det finns inga sanningar kvar att finna, inga problem kvar att lösa. Eller snarare: inga problem kvar som är omöjliga att lösa

Samtidigt känns det så svårt.... så oerhört svårt att hitta en mening med allting

Det är kallt.... behöver någon som värmer mig just nu
Kanske blir det bättre när värmen kommer tillbaka


Dagens musiktips: Karl Rigby - "Existential awakening #387"


Kommentarer
Postat av: Soffan

Det du skriver här föll verkligen mig "på läppen"! Tänkvärt och eftertänksamt ;-)

Det sägs att sanningen gör en fri, men ibland gör den ont och stänger in ... och ibland känns det himla tungt och tufft att äga möjligheten till att göra fria val ... ibland känns det helt enkelt lättare att låta andra välja åt en ...

Gillar dina musiktips ;-) Kul att bli guidad till en del, för mig, ny musik ...

2010-01-17 @ 17:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0