Söndag, måndag, tisdag....

I söndags var jag och såg Avatar!
Träffade Carolina för första gången, mycket trevligt! Vi satt på ett kafé och snackade ungefär en timme, sen tog vi en promenad genom Gamla Stan, sen bio! Har aldrig haft så lätt att prata med någon som med henne, verkade som om vi hade ganska mycket gemensamt
Filmen var skitbra! Hade ganska höga förväntningar, det är ju ändå världens hitills dyraste film, men jag blev verkligen inte besviken. Brukar ju inte tycka om alltför mycket specialeffekter, men denna film gillade jag verkligen, bra story och bra skådespelare!
Vi såg inte filmen i 3D dock, tyckte det blev för dyrt att betala hundra spänn extra för att se exakt samma film.... men man får väl se den i 3D nån gång också, för att jämföra. Någon som vet om den kommer vara i 3D när den kommer på dvd??

Nej, så det var en mycket trevlig kväll!
Hoppas vi ses snart igen, Carolina

*     *     *

Igår, måndag, var det upprop/registrering till teoretisk filosofi. Det var en kort introduktion till kursen, samt en introduktions-föreläsning på drygt en timme. Det verkar bli skitkul! Pratade inte med någon direkt, men det verkade vara trevligt folk också faktiskt
Var faktiskt för trött för att åka dit egentligen, men var ju tvungen att vara där. När jag kom hem la jag mig att sova, somnade nästan direkt vilket inte är likt mig! Sov ett par timmar, vaknade, lagade mat, sen satt jag och halvsov framför teven resten av kvällen
Igår natt sov jag dock ganska bra, så idag är man pigg igen! Sitter och lyssnar på The Smiths och fixar lite med några låttexter
Imorgon är den första riktiga föreläsningen på kursen.... hoppas man är lite piggare då!

Kan förresten rekommendera en film ikväll: "Notorius" klockan tolv på SVT 1, från 1946. Med Ingrid Bergman, Cary Grant och Claude Rains. En riktig klassiker, regisserad av Alfred Hitchcock!


Dagens musiktips: The Smiths - "Well I wonder"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0