(Untitled)

With hair darker than midnight
and round chesnut eyes
came my heart's demise

My body might've been present
my mind was elsewhere
when she was standing there


   Like a marble statue of antiquity
   the kind of beauty that few could ever hope to be
   She brought ages of torment down on me


Her hands, so slender
alabaster skin
soft and paper-thin

She inhaled in English
she exhaled in Greek
and I heard her speak


   Never knew that words could have such force
   they could've torn me apart (and they did of course)
   like some deep wisdom from an ancient source


I'm not sure what to call it
a blessing or a curse
but I'm already hers


*     *     *

En låt jag skrev klart igår natt. Kanske inte alldeles svårt att gissa vad den handlar om.... tänk om man kunde skriva en låt om lycklig kärlek för en gångs skull....
Tar gärna emot förslag på titel förresten

Jag har tänker köpa en H2 Zoom snart.... inspelningsutrustning, kostar runt 2000 kronor och ska tydligen hålla väldigt hög kvalitet. Har velat spela in min musik så länge nu, måste göra det nu
Så måste jag skaffa en myspace-sida också och lägga upp mina låtar där, så folk kan lyssna!


Dagens musiktips: Jonathan Johansson - "Aldrig ensam"

Kommentarer
Postat av: Soffan

Himla fina och berörande texter du skriver!

Har tyvärr inget förslag på titel - en sån måste väljas med omsorg för att passa textinnehållet ;-)

Och: JA!!! Du måste försöka fixa till så att jag - och andra - kan få ta del av din musik också! Ha det gott! Sofie

2010-01-30 @ 11:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0