Dubbelmord och poesitävling!

Nyligen gick polisen i Linköping ut med en fantombild på den ökände dubbelmördaren, som 2004 mördade två personer, en ung pojke och en medelålders kvinna, mitt i centrala Linköping. Sedan dess har de fått in runt 130 intressanta och värdefulla tips från allmänheten. Allt tyder på att mördaren bor i närområdet
   Cudos till dem som kommit med tips till polisen, kanske kan detta dubbelmord äntligen klaras upp, det är väl på tiden efter sex års tid?

*     *     *

Några vet också kanske att jag skickat in ett par dikter till Correns dikttävling för ett par månader sedan, där bland annat Markus Birro satt i juryn. Nu är vinnarna utsedda, och trots att jag inte kom på vinnarplats blev jag i alla fall publicerad på nätsajten med en mängd andra tävlande!
   Vinnardikterna finns att läsa här:

http://www.corren.se/kultur/?articleId=5271615

Mina dikter: ”Längtans stilla flämtningar”, ”Komedi nr.57” och ”Lovisa”, finns en bit ner på sidan bland hederspristagarna!


Dagens musiktips: David Bowie - "Hang on to yourself"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0