Winnerbäck, och sedan Platå halva natten!

Igår var jag på konsert! Lars Winnerbäck med company spelade på Stångebro, man måste ju passa på att se
honom när han kommer till Linköping
Träffade Panida innan konserten och tog en öl på Stora torget, sen träffade jag hennes kompis Oy en liten stund också innan det var dags att gå

Konserten (eller rättare sagt konserterna) höll på i runt fem timmar, Winnerbäck spelade sist, först var det Melissa Horn, Laleh, Dundertåget mfl. Bara bra musik under fem timmar, verkligen värt de fyra hundra kronorna som biljetten kostade!
Melissa Horn var väldigt bra, och Laleh var underbart söt som vanligt där hon hoppade omkring på scenen (tror jag har en crush på henne, haha)

Men ingen slog förstås Winnerbäck, som var helt överlägsen. Han kom in ensam på scen med en akustisk gitarr och inledde med "En tätort på en slätt", passande då han är i Linköping förstås. Sen fortsatte med ett par gamla låtar akustiskt, bland annat "Kom änglar, kom älvor"
Sen kom bandet in efter ungefär tjugo minuter och gjorde en helt underbar konsert. Han spelade förstås "Hugger i sten" också som han brukar, en av mina favoriter med Winnerbäck, en väldigt sjungvänlig låt. Har du inte hört den så lyssna på den!

Bilder från konserten (svårt att ta närbilder då det var packat med folk!):



*     *     *

Efter konserten träffade jag Oy igen, som ville ha någon att festa med. Så hon och jag träffade två av hennes kompisar och sen gick alla fyra till Platå, där vi drack och dansade tills de stängde klockan tre! Faaaaaaaan vad varmt det var där inne kan jag säga! Hur mycket folk som helst, trångt överallt
Sen, något berusade, tog Oy och jag en taxi till Panida i Johannelund (bra att ha vänner man kan sova hos när sista bussen hem har gått). Sov över där igår natt, hade dock lite svårt att sova.... vet inte varför, eller gör jag? hehe

Det blev verkligen en lyckad kväll i alla fall, ångrar inte att jag gick dit, även om jag inte hade någon att gå med. Men vad gör det om man på konsert ensam när man har tiotusen människor runt omkring sig!! (ja, det var så många)


Dagens musiktips: Lars Winnerbäck - "En tätort på en slätt"

Kommentarer
Postat av: Soffan

Laleh är min favorit! En liten tjej med stor och stark attityd och utstrålning! Det är lätt att förälska sig i henne ;-)!

2010-07-09 @ 19:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0