Födelsedag och Sociologikurs!

Snart händer det.... nästa vecka på söndagen fyller jag år! Jag har då levt i 24 långa år, även om jag inte lägger så stor vikt vid det ärligt talat. Ålder är bara en siffra, det har jag alltid tyckt

.... nåja, lite roll spelar det väl kanske

Hur som helst ska jag till Linköping nästa helg för att fira. Samtidigt ska vi fira min lillasyster som fyller 21, och min kusin som fyller 11! Vi fyller inte på exakt samma datum, men bara med någon eller ett par veckors mellanrum
   En kompis till mig har dessutom nyss fyllt 30! Hon ska fira det ikväll och gå ut och festa, men jag kan inte vara där.... mycket tråkigt. Hon ska i alla fall få en present av mig nästa helg!


*     *     *


Kursen i Sociologi, det jag pluggar i höst, började i måndags. Hade en väldigt rolig och engagerad föreläsare i måndags, en sån lärare som får en att verkligen vilja gå på föreläsningarna. Sådana är sällsynta!
   Håller just nu på med en liten gruppuppgift. Det ska bli en tre sidor lång essä, varje grupp fick ett enskilt ämne att skriva om, baserat på tidningsartiklar vi blev tilldelade. Vår grupp om fyra personer skriver om fenomenet att barn till kosmopolitiska föräldrar också har en längtan att studera och bosätta sig utomlands. Ur ett sociologiskt perspektiv ska vi belysa fenomenet och diskutera det
   Det är faktiskt en kul uppgift, hade turen att hamna i en grupp med trevliga medlemmar också! (ler mystiskt....)
   Vi ska i alla fall träffas nästa gång på måndag och fortsätta jobba med uppgiften, som ska vara klar på tisdag.... får hoppas att vi lyckas få ihop något bra. Vi ska sedan dessutom "redovisa" eller diskutera varandras essär i den stora gruppen, får se hur det går!


Dagens musiktips: The Stone Roses - "Waterfall"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0