En månad kvar till 25-årsdagen!

Idag är det exakt en månad kvar tills jag fyller 25 år, den tolfte september 2011 är dagen med stort D
   Om jag har ångest? Nej, inte direkt… varför skulle jag ha det? Det finns människor som inte tycker om att bli gamla, men jag tror inte jag är en av dem, åtminstone inte ännu. Ingen 25-årskris i sikte! Åldern är i alla fall ingenting mer än en siffra, det betyder mer hur ung man känner sig är hur ung man faktiskt är

Det finns vissa som säger att det finns vissa saker man borde göra för att leva ett gott liv: ha ett välbetalt jobb, gifta sig, skaffa hus, hund och barn etc.
   X antal saker man måste hinna med innan deadline, 1001 saker att göra innan man dör… nej, jag har aldrig lyssnat på såna saker som folk säger att man måste göra. Man borde fokusera på vad man själv vill, inte vad andra säger att man borde, så länge det man vill göra är inom ramen för det som är rimligt att begära av livet förstås

Man kan ju hoppas att man får leva ett långt liv, men det finns ju inga garantier trots allt. Men hur långt ens liv blir spelar mindre roll än om man verkligen har levt ett gott liv och njutit av det. Jag lever mycket hellre ett kort liv som jag verkligen njutit av, än ett långt liv som jag inte njutit av
   Dödsångesten har jag jagat bort för ett bra tag sen, men man vet ju aldrig om den kommer tillbaka ju äldre man blir… så kom tillbaka om fem år så får vi se hur jag mår, men förhoppningsvis får jag ingen 30-årskris heller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0