Bred parlamentarisk uppgörelse om invandringspolitiken

Miljöpartiet gör upp med regeringen om invandringspolitiken, för att förhindra att Sverigedemokraterna får inflytande. Det handlar främst om anhöriginvandring, sjukvård för papperslösa och asylfrågor som MP vill göra upp om
   Miljöpartiet är ju inget uttalat vänsterparti, även om deras politik ofta förknippas med vänsterpolitik så har MP ofta samarbetat med partier på högerkanten förut, på alla nivåer

Jag tycker förstås inte något vidare om Alliansen, jag ställer mig inte bakom deras politik, men när det gäller invandringsfrågan så är det en alltför viktig fråga för att låta ett parti som Sverigedemokraterna få inflytande i. Därför tycker jag (och många med mig) att den bästa lösningen är en bred parlamentarisk uppgörelse i riksdagen om dessa frågor, och jag är glad att Miljöpartiet och Alliansen nu närmar sig varandra och öppnar upp för diskussioner och uppgörelser
   Medmänskligheten och solidariteten måste komma i första hand, oavsett vem det gäller eller vid vilken tidpunkt. Sedan kan SD leka martyrer så mycket de vill, så hoppas vi att väljarna ser igenom deras maskerad i tid för nästa val!


Dagens musiktips: Aram Il'yich Khachaturian - "Cello Concerto"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0