Ännu en dag i Henriks liv

Hade första föreläsningen på nya kursen "Politik och Kultur" igår. Den verkar helt okei. Den handlar om att se kulturfenomen och liknande i ett ideologiskt perspektiv och kunna tolka dessa utifrån sagda perspektiv
Eftersom jag fick studiemedlet idag så var jag och shoppade kurslitteratur. Hittade nästan allt jag behövde, får beställa resten på bokus!

Idag satt jag på universitetet och skrev på min roman, "Vägen till Paradiset". Har fått ihop runt 50 sidor nu och håller just nu på att utveckla historien till att få med allt som jag vill ha. Det är faktiskt oerhört tillfredställande att skriva, att känna att man faktiskt får någonting gjort, någonting som betyder något, någonting som kanske till och med överlever mig själv....

Har nyss anmält mig till en singer/songwriter-kurs på medborgarskolan i höst också! Kursen börjar 24:e september, hoppas den är bra bara.... har man betalat nästan 2000 kronor för den så vill man ju ha lite valuta för pengarna, hehe

Gick på stan idag också. Köpte en ny film: "Män som hatar kvinnor", med Michael Nyqvist och Noomi Rapace. Mycket bra och välgjord film *rekommenderar*
Såg på den och drack ett glas vin (eller två, eller tre....)

Sommarvärmen verkar hålla i sig ett tag till. Jag klädde mig för varmt idag så gick omkring och svettades hela dagen....
Någon som såg True Blood på ettan igår förresten? Jag tyckte den var helt okei, men Skarsgård var tydligen inte med i det första avsnittet
Nåja!

Dagens musiktips: Small Faces - "Itchycoo Park"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0