Änglar och demoner

Så, igår såg jag till slut änglar och demoner på bio. Har velat se den ett tag, men inte blivit av förrän nu. Måste ändå säga att Da Vinci-koden var bättre, bättre historia.... den nya filmen var lite för lång, man hann tröttna lite emot slutet faktiskt. Men ändå, en väldigt bra film, om så bara för att Stellan Skarsgård är med, hehe. Han är en av mina favorit-skådespelare. *rekommenderar*
Fick faktiskt se den gratis eftersom jag hade två gratisbiljetter, mycket angenämt! Gick och såg den med Panida, och så tog vi en drink på stan efteråt, stora torgets uteservering. Det var en del folk ute i alla fall, fast det var lite dåligt väder. Det regnade inte i alla fall som tur var! Mycket trevlig kväll, tack för sällskapet Panida!
Kom hem vid halv ett ungefär, satt med min gitarr ett tag och försökte skriva lite... Det gick väl sådär, skriver inte så bra när jag är full.... men det finns ju andra substanser som får igång fantasin, men hade tyvärr inget sådant igår!

Så är det tillbaks till Stockholm igen imorgon. För sista gången den här terminen. Det har gått så oerhört snabbt, den här terminen har nog varit den roligaste hittills på universitetet! Efter att ha läst teatervetenskap i ett halvår, och gått på ett antal pjäser har jag börjat förstå att jag älskar teater! Har alltid gillat det förstås, men nu har jag verkligen börjat intressera mig för det på riktigt. Alltid kul att hitta nya intressen ju, och ännu roligare när man har pluggat in ämnet och kan analysera pjäserna man ser. Man får liksom ut mycket mer av det då

Men först idag ska vi ut på landet över helgen, med föräldrarna och några av släktingarna.... ska väl grilla lite, dricka lite vin, njuta av lantluften! Var där i torsdags och sov över till fredags också, så tog jag bussen in till Linköping igår och bussen ut till Åtvidaberg idag igen. Lantstället ligger ungefär en halvtimme utanför Åtvid, ganska lätt att ta sig dit
Alltid skönt att vara på landet, speciellt för att man sover mycket bättre där, i alla fall jag. Brukar somna vid tolv ungefär och sen sova till klockan sju. Kortare tid än jag brukar sova, och ändå är jag mycket mer utvilad när jag vaknar. Det är väl något med luften och klimatet antar jag, det märks verkligen att det är skillnad emot stan, och speciellt Stockholm förstås
Men skulle fortfarande inte vilja bo på landet på heltid tror jag, åtminstone inte just nu. Man blir ju faktiskt isolerad från omvärlden. Jag gillar storstäderna, man är aldrig riktigt ensam i en storstad!

Nåja, så var det med det, ska väl försöka med ett musiktips idag igen. Är det någon som upptäckt någon ny musik på grund av mig förresten? Jag lovar att mina rekommendationer är värda att lyssna på!

Dagens musiktips: Queen - "Crazy little thing called love"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0