Grammisgalan 2010, och lite annat

Var hos Kristoffer igår, såg på grammisgalan och drack vin. Fick se den på datorn, eftersom de tydligen inte sänder galan på tv längre? Konstigt, trodde det var många som brukade titta på den, men det var tydligen för låga tittarsiffror
De flesta som vann förtjänade att vinna i alla fall, så det var en bra gala! Amanda Jensen fick två grammisar, det förtjänade hon! Kent och Thåström fick också två var. Erik Hassle årets nykomling, och Jerry Williams fick hederspriset
Lista över några av vinnarna:

Årets album: Thåström – "Kärlek är för dom"
Årets artist: Lars Winnerbäck
Årets kvinnliga artist: Amanda Jenssen – "Happyland"
Årets låt: Mando Diao – "Dance with somebody"
Årets manliga artist: Lars Winnerbäck
Årets nykomling: Erik Hassle – "Hassle"
Årets pop: Fibes, Oh Fibes! – "1987"
Årets rock: Kent – "Röd"
Årets kompositör: Amanda Jenssen & Pär Wiksten – "Happyland"
Årets producent: Kent & Joshua – "Röd"
Årets textförfattare: Thåström – "Kärlek är för dom"
Årets video: Timbuktu
Årets hederspris: Jerry Williams

Trevlig kväll, fastän det blev lite väl mycket vin och lite väl lite sömn.... Drack ett vin som heter Gnarley Head, mycket gott, en ny favorit!
Mycket seg idag alltså, har inte orkat göra så mycket. Hade dock tvättid idag, så var tvungen att gå ner och tvätta. Finns ju roligare lördagsnöjen....

*     *     *

I torsdags fick jag nya numret av Humanistinfo, förbundet Humanisternas medlemstidning, och blev glatt överraskad när jag läste den. De hade nämligen publicerat min text som jag skickade in för några veckor sedan! Första gången jag ser en av mina texter tryckt, så det var väldigt kul! Texten var en kommentar till en debatt från förra året, angående kristen humanism kontra sekulär humanism

Imorgon ska jag äntligen se Avatar, som jag har tänkt göra jag vet inte hur länge. Ska träffa en ny kompis för första gången! Carolina heter hon.... vi fick kontakt på Nya Vänner (www.nyavanner.se), kan rekommendera den sidan för de som vill få nya vänner! Har bara varit medlem där ett par veckor och redan fått kontakt med två nya personer
Ska bli kul att träffa henne, har ingen aning om hur hon är i verkligheten.... kan bara hoppas att vi trivs ihop, hehe. Nee, det går nog bra. Hon verkar vara en vettig och trevlig person! Brukar kunna känna ganska snabbt även på nätet om en person är trevlig eller inte

Nu: slappa framför teven.... var det ingen bra film ikväll?


Dagens musiktips: Mando Diao - "Gloria"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0