090406

Spännande titel, eller hur?
Kom faktiskt inte på något bättre

Föreläsning idag. Handlade om semiotik och hermeneutik, det vill säga teckenlära och tolkningslära. Mycket intressant faktiskt! Vi ska analysera en valfri pjäs senare på terminen. Funderar på vilken jag ska välja, finns ju en hel del att välja på i Stockholm. Analysen ska vara på ungefär fem sidor tror jag, och vi ska använda de redskap vi har förskansat oss under kursen!
Blir nog kul

Ska skriva en kort recension på en annan pjäs också, en som vi redan har sett. Skattkammarön, löst baserad på romanen med samma namn. Grejen var att det var inte en så "seriös" pjäs, väldigt komisk dock! Kul att analysera en pjäs som inte tar sig själv på så stort allvar liksom
En "kändis" var med i den också, Eva Rexed. Ni som sett Van Veeteren-filmerna vet vem det är, tjejen som spelar Moreno där. Blev lite kär i henne på teatern faktiskt. Hon spelade Long John Silver, väldigt sött!

*   *   *

Tog en väldigt lång promenad idag genom stan. Från plattan till Odenplan, och tog tuben hem igen. Blev väl ungefär en timmes promenad antar jag, bra motion! Speciellt skönt när det är så fint väder som idag, kan våren äntligen komma nu då kanske...
Så var det påsk snart också! Ska åka till linköping på onsdag den 8:e, stannar där tills den 19:e. Ska träffa en del folk faktiskt, inte likt mig men... Kanske har förändrats lite, blivit mer social. Känns i alla fall så, vilket är bra antar jag!

Dagens musiktips: The Smiths - "How soon is now?"

Kommentarer
Postat av: Elin

very good henke penke=)

Får ta o ses vi med om de hinns med..

lite mkt nu m. c-uppsatsen men.. aa=)

kram

2009-04-07 @ 16:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0