Påsken 2009

Så var påsken över. Få se nu, vad har jag gjort egentligen...

Är ju i linköping nu, så bor hos mina föräldrar. I fredags var det i alla fall grillkväll här, min storebror och hans tjej, mina föräldrar och jag. Vi grillade fläskkotletter, drack öl, spelade spel och lite så. Mycket trevligt! Gick på stan med mamma tidigare på dagen och handlade lite grann
På lördagen, påskafton, var vi på middag hos min moster och morbror, och mina två kusiner. Storebror, morföräldrar, mina föräldrar och jag var där och åt lite påskmat och ägg, väldigt traditionsenligt!
På måndagen, annandagen alltså, firade vi mina föräldrar, som fyller år med bara en dags mellanrum den 14:e och 15:e! Jag gav mamma en bok och pappa fick en skjorta. Gäster och fika
På tisdag träffade jag Emelie från Växjö som var i stan hos sina släktingar över påsk. Filmkväll med henne, godis och mys! Hon sov över här till onsdagen, hon skulle vidare till en kompis efter det
Senare på onsdagskvällen träffade jag Panida! Vi gick på bio, såg Slumdog Millionaire som var oerhört bra *rekommenderar*. Sen gick vi till kikkobar, en thairestaurang i närheten. Första gången jag smakade sushi faktiskt, det var... annorlunda, men väldigt gott!

Så... det var väl påsken i korthet antar jag. Har haft saker och göra nästan varje dag. Skickade in en recension på en teaterpjäs vi var och såg för ett tag sen också, ungefär en sida lång. Skrev den på en timme, så det var ingen svår uppgift direkt. Känner att jag borde ha pluggat lite i påsk också, men det får bli i helgen istället
Solade förresten för första gången idag, tror jag satt ute i solen och läste i lite över två timmar! Har inte direkt något bra ställe att sola på i stockholm så får passa på när jag är hos mina föräldrar. Syns redan att man fått lite färg... kanske får att jag var kritvit innan, haha! Men vad gör man, går ju inte gärna att sola på vintern, och solarium får man ju cancer av så... (inga kommentarer om min rökning, tack!)

Tillbaka till stockholm på söndag, så föreläsning redan på måndag, och teater igen på tisdag
Fullt upp... men det får gå!

Kommentarer
Postat av: Elin

Varför har du lämnat typ 7 mess som är samma:P HAHA

2009-04-23 @ 14:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0