Krogen och kattvakt.... och lite annat

When your mother sends back all your invitations
and your father to your sister he explains
that you're tired of yourself and all of your creations
won't you come and see me, Queen Jane....

- Bob Dylan, "Queen Jane Approximately"

*     *     *

Gick ut en stund igår på krogen.... platå.... var inte så mycket folk ute faktiskt, kom hem redan vid tolv igen och drack vin framför teven istället. Såg "Falling down" från 1993 med Michael Douglas och Robert Duvall. Handlar om en man (MIchael Douglas) som tar sin hämnd på det moderna samhället genom att gå bärsärkagång genom staden med baseballträ och automatvapen, och en snart pensionerad polis (Robert Duvall) som jagar honom. Jäkla bra film, en modern klassiker *rekommenderar*
Hm.... somnade med kläderna på igår, har börjat göra det mer och mer, jag känner mig trygg att sova med kläderna på.... undrar varför

Så.... idag blir det att vara hemma, dricka vin, se på teve, klappa klatterna. Idag ska jag också vara kattvakt, eller snarare mata storebrors katter. Han och hans tjej är på landet och katterna är kvar i stan, och eftersom deras två katter bantar ska de ha speciell mat vid speciella tider! 19.00 och 22.00 ikväll måste jag gå dit och ge dem mat, som tur är bor de bara fem minuter från mina föräldrars hus, så det tar inte så lång tid
Pratade med en gammal kompis igår.... Kim.... tänkte träffas nån gång i veckan. Vi träffades på gymnasiet för ungefär fem år sen, och nu har hon också flyttat till stockholm för att plugga på samma universitet som jag! Dock inte på grund av mig, hehe. Hon måste vara en av mina närmsta vänner tror jag, men det var längesen vi sågs.... Får hoppas det blir någon gång i veckan

Jag har även upptäckt några nya favoritartister nyligen: Tom Waits, Nina Simone, Pink Floyd, Jethro Tull.... Har börjat lyssna på Michael Jackson igen av någon anledning, kan det ha något med hans död att göra? Jacksons ande kanske hemsöker mig! Hjääääälp!

Dagens musiktips: Tom Waits - "Heartattack and vine"; Nina Simone - "House of the rising sun"; Michael Jackson - "Stranger in moscow"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0