Slutet på decenniet - min lista på vad som hänt under 2009

Så var det första decenniet av det andra milleniet snart slut! Året som har gått är nog ett av de händelserikaste i hela mitt liv, om inte det mest händelserika. Jag har faktiskt gjort en lista på saker som hänt under året, när man ser allting framför sig så fattar man verkligen hur mycket som kan hända på bara ett år
Så, without further Apu, här är listan på viktiga saker som hänt i mitt liv under 2009:


- Existentiellt uppvaknande, precis i tid till det nya decenniet (är ni intresserade av vad det innebär så fråga bara!)
- Lämnat svenska kyrkan och till fullo landat i min ateism
- Gått med i donatorregistret
- Blivit medlem i Förbundet Humanisterna

- Skaffat en del nya kompisar i sthlm och lkpg, samt tagit upp gamla kontakter igen
- Köpt en ny gitarr, Fender
- Gått en gitarrkurs på medborgarskolan
- Börjat spela tillsammans med en kompis i sthlm, börjar bli riktigt bra på att spela nu!
- Skrivit en hel hög med låtar till gitarren, är uppe i ett 30-tal

- Skrivit klart min första teaterpjäs - "Deus Otiosus", samt skrivit på mina två romaner

- Sett Bob Dylan live i globen!
- Avslutat min nuvarande utbildning på Kulturvetarlinjen (i vår blir det teoretisk filosofi!)


Sen fick jag ju också reda på för bara ett par månader sedan att jag ska bli morbror i sommar! Har fortfarande inte fattat det, gör jag nog inte förrän barnet är här tror jag
Sen tänkte jag ta körkort i vår också, vet inte exakt var men det blir på körskola i sthlm någonstans. Kan vara bra att ha när man ska söka jobb sen, börjar ju bli dags för det snart. Måste hitta lägenhet också, hur fan ska det gå till? Nåja, det ordnar sig nog

Det har också hänt lite andra saker, mer eller mindre omvälvande.... men det är för privat att ta upp här, vill ni veta vad det är så fråga!


*     *     *

Verkar inte bli nån fest på nyår, kanske lika bra det eftersom jag festade på juldagen och inte vill bli alkis.... höhö, som om man inte redan är det, som man får höra av vissa (nämner inga namn, men om du läser det här Elin så menar jag dig!)
Det blir att sitta hemma hos morbror och moster i morgon istället. Brukar ju vara där och äta, och sen åka och festa på kvällen, men stannar nog där hela kvällen tror jag. Blir nog trevligt ändå förstås, god mat, sprit, nyårsraketer etc.

Ja, vad ska man säga mer.... träffade Nathalie i måndags, gick på stan ett tag på mellandagsrean, sen åt vi på Ming Palace! Trevligt, trevligt
Ikväll ska jag spela Bingolotto med föräldrarna, får hoppas att man äntligen vinner de där tusenlapparna man alltid är ett eller två nummer ifrån!

GOTT NYTT ÅR!


Dagens musiktips: Abba - "Happy New Year"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0