Två veckor kvar till julafton

Det var visst en hel vecka sen jag bloggade sist. Jag har faktiskt ingen lust att skriva just nu, vet inte vad det beror på, men ska väl få ner några rader i alla fall

*     *     *

I söndags var det julbak i korridoren! Blev ganska mysigt faktiskt, det var jag och tre tjejer från korridoren som bakade lussekatter och pepparkakor. Brukar aldrig baka annars, men det var trevligt, umgås och lära känna folk lite bättre också! Särskilt en.... ska inte säga vem!

Skriver mycket musik just nu, brukar spela med min kompis från korridoren också. Har bara fått bra kritik av de som har lyssnat, hehe!
Jag har en hemlig plan som ingen får veta förresten.... får se om den går i lås!

Det är snart julafton, två veckor kvar exakt idag. Har några julklappar kvar att köpa men i stort sett är jag klar. Åker till Linköping på torsdag i nästa vecka och stannar där över jul och nyår som vanligt, alltid trevligt! Så kommer lillasyster och hennes kille från Gotland över julen också, inte ofta man träffar henne, och storasyster och hennes kille kommer från Kalmar! Mina syskon är utspridda över hela landet, faktiskt bara storebror som bor kvar i Linköping
Svårt att få nån riktigt julstämning utan snö.... hur många tror det blir en växthusvinter, räck upp handen? *räcker upp handen*..... nåja, får dränka sorgerna i glögg eller nåt!

*     *     *

Barack Obama fick Nobels Fredspris idag, vad tycker vi om det? Visst har han inte gjort så mycket, men motivationen var att han hade den rätta andan och de rätta principerna som krävs för fortsatt fred i världen.... ungefär så. Jag gillar Obama, men som sagt, han har inte gjort så mycket konkret arbete än så länge. Återstår att se vilken roll han kommer spela i fortsättningen!

Såg på Nobel-festen lite grann idag också. Herta Müller fick nobelpriset i litteratur, rekommenderar alla att läsa henne, utmärkt författare. Hon har skrivit mycket om livet i Rumänien under diktatorn Ceausescu. Själv läser jag hennes bok "Hjärtdjur" just nu


Dagens musiktips: Karl Rigby - "The beauty and the victim of the times"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0