Bloggsfärens användningsområden

Vad bör man använda bloggen till? En personlig dagbok eller ett debattforum?

En vän till mig uppmanar mig alltid att uppdatera min blogg lite oftare, och att skriva om lite vardagligare ämnen.  Vi har olika uppfattningar om vad en blogg är till för, hon säger att det ska vara mer som en personlig dagbok, och jag menar att det kan vara ett bra forum för debatt och diskussioner. Ironiskt nog kommer hon antagligen inte gilla det här inlägget heller, men jag var ändå tvungen att skriva om det!
Bloggen har inte funnits länge alls, jag vet inte exakt när bloggkulturen uppstod, och ändå har den växt oerhört mycket de senaste åren. Den har förvandlats från en personlig dagbok till en plats där man kan utbyta idéer, få nya intryck och nya perspektiv. De allra populäraste och aktivaste bloggarna har till och med börjat få allvarligt inflytande i olika frågor, till exempel refererar man ibland till bloggvärlden när man vill undersöka eller lyfta fram den folkliga opinionen i olika frågor

Så vad är då bloggens framtid? Är det bara en tillfällig fluga eller har den kommit för att stanna? Vad kommer den användas till i framtiden? Det kanske är omöjligt att veta, kanske går det inte att svara på, man kanske helt enkelt får vänta och se
Vad tror ni?

*     *     *

Nu till lite mer privata angelägenheter
Jag ska gå och se Bob Dylan den 23:e Mars!! Hur bra som helst, och biljetten kostade bara runt 500 kronor. Känns fortfarande lite overkligt att man ska se en sådan legend på riktigt, speciellt Bob Dylan som har haft så enormt stort inflytande på dagens musik, och har det fortfarande vad jag förstår

Så, vad händer annars. Studierna i teatervetenskap fortsätter, har nu tagit oss igenom teaterns tidigaste historia, från födelsen i Grekland 300 f.Kr. till fransklassicismen på 1600-talet. Mycket att göra just nu. Föreläsning på fredag, seminarium nästa vecka och sen hemtenta veckan efter det. Vår huvudbok är på engelska och väldigt grundlig, lite jobbigt att läsa i längden, fast en väldigt bra bok för övrigt. Kul är det naturligtvis också, annars hade jag ju inte valt det

Köpte två nya album förra veckan: A camp - Colonia; Bob Dylan - Blood on the tracks
Båda hur bra som helst!

Låtrekommendationer:
Bob Dylan - "Lily, Rosemary and the Jack of hearts"; "Tangled up in blue"; "You're gonna make me lonesome when you go"
A Camp - "The crowning"; "Love has left the room"; "Golden teeth and silver medals"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0