2009 påbörjat

Sista kvällen i Linköping ikväll. Bu-hu, nu är julen slut.... Dröjer ett helt år innan den kommer tillbaka, men det brukar gå fortare än man tror
Jag spelade nyss bingolotto med mina föräldrar, har börjat med det nu under julen, kanske kommer fortsätta med det. Ganska kul, fast det är kanske lite pensionärs-varning över det... eller har jag fel?
Jag vann faktiskt två Sverige-lotter! Tänk om man kunde skrapa fram några hundratusen, skulle inte vara så illa. Som student är man ju inte så rik direkt, behövs alltid pengar

Nåja, imorgon blir det Stockholm igen. Opponeringen av C-uppsatserna tisdag och onsdag. Hoppas min uppsats inte får för hård kritik bara, har ju gjort mitt bästa liksom. För er som inte vet så går en opponering till så att varje person i gruppen opponerar, alltså ger kritik, till en annan uppsats som någon i gruppen har skrivit. Måste komma på exakt vad jag ska kritisera i den uppsats jag ska opponera på. Den handlar om stereotypa bilder av Afrika och afrikaner i barn- och ungdomslitteratur. Den var tyvärr bra skriven, och då blir det ännu svårare att komma med kritik! Nåja, det går nog bra
För de som inte vet heter min uppsats "Barns gudstro och dess metafysiska implikationer", den handlar om religion och död i barnlitteratur
Nästa vecka börjar också den kurs jag ska gå i vår, grundkursen i teatervetenskap! Kan nog bli kul, har alltid gillat teater! Håller ju på att skriva en pjäs själv, så det kan vara bra att kanske få lite tips och råd om hur man ska gå till väga

Än så länge har det nya året inte bjudit på så värst mycket
Får hoppas det blir ett bra år! Men det blir ju vad man gör det till, som man brukar säga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0