Lördagkväll

Ännu en ensam lördag...
Har i alla fall en box med rödvin som sällskap, lindrar lite, men inte helt

Jag skickade in ett brev till svenska kyrkan och begärde att få lämna den idag. Det är någonting jag har tänkt göra länge, och det känns skönt att det äntligen blev av. Känns som hyckleri att vara medlem om man inte tror på Gud, Jesus och världens frälsning. Nu mera är jag officiellt ateist till 100%, och stolt över det!
Skickade också in en artikel till ateism.se, för att försöka bli skribent på deras nät-sajt. Skulle vara kul att kunna arbeta lite aktivt med skrivandet, inte bara som hobby menar jag. Jag skrev en artikel om hur religionen anses göra människor goda, och att det inte alltid är så. Kanske kommer den ligga på nätet förr eller senare, det vore mitt första "publicerade" verk i så fall! Får hoppas det går bra

I fredags hade jag första föreläsningen i teatervetenskap. Det handlade då om den grekiska, antika teatern, teatern födelse någon gång på 500-talet f.Kr. Aiskylos, Sofokles, Euripides etc. Mycket intressant! Vi läste Sofokles "Kung Oidipus" och Aiskylos "Agamemnon", nästan otroligt att så otroligt gamla verk faktiskt håller än idag

Ja, vad händer annars... inte mycket
Imorgon blir det bio tror jag. Ska se antingen nya Wallander-filmen eller Changeling eller Benjamin Buttons otroliga liv. Alla verkar bra, inte ofta det är så många bra filmer på bio samtidigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0