Mitt i sommaren

She plays men's hearts like guitarstrings, and she does it well
alot of credulous people are buying what she sells
Oh, she never misses, she's got the marksmanship of William Tell
and if her arrow hits you, she'll send you straight to the living hell

She is a sparkling dancer, a beauty worthy of the chase
the kind of person you would stay with to the end of days
She looked right at him as the light fell upon her face
and you can't blame him for falling, he didn't know her ways

She went home with him, he got hold of her at last
he woke up beside her as the sun shone through the glass
Then he realized that the chase was better than the catch
yeah, it dawned on him as he picked up her false eyelash....

*     *     *

Ovan: ny låt jag håller på att skriva, utan titel än så länge....
Hur verkar den?

Så har man trådlöst internet på landet då!
Eller nja, jag lånade storebrors medan de är här på besök....
Så nu kan jag uppdatera bloggen även här, mohahaha!

Är det bara jag eller har den här sommaren flugit förbi? Vi är redan i slutet av juli, och man måste börja tänka på höstterminen snart. Det känns inte som om jag har gjort något kul alls i sommar. Har dock sett ett par nya filmer på bio, varit i Skåne med familjen och åkt över till Danmark
Så har jag skrivit en hel del på min roman, "Vägen till Paradiset". Har fått ihop runt 50 sidor nu, vet inte riktigt hur lång den kommer att bli
Så har jag skrivit några nya låtar på gitarren också förstås, och skrivit klart ett par gamla jag höll på med. Någon som vill lyssna? Har inte tillfälle att spela för någon så ofta.... Skulle vilja göra någonting med det bara, frågan är vad....
Inspireras väldigt mycket av Bob Dylan just nu, speciellt hans texter, hur bra som helst! Har hört att han är påtänkt att tilldelas nobelpriset i litteratur! Hoppas han får det

Nu är det bara runt en och en halv månad kvar till min födelsedag också, fyller 23 den 12:e september. Vet inte hur det känns.... brukar inte göra något särskilt på mina födelsedagar.... Kan ju göra något kul i alla fall, resa någonstans kanske. Har ju funderat på att åka till London i höst och handla lite kläder, får se hur det blir

Försöker skära ner på rökningen just nu också. Vissa dagar går bättre än andra, men i stort sett har jag börjat röka mindre än jag har gjort tidigare det här halvåret. Har hittat ett nytt cigg-märke som jag gillar också, Winston heter det. Vet inte hur känt det är, jag hade aldrig hört talas om det i alla fall, men det var jäkligt goda cigg! *rekommenderar Winston för alla rökare där ute!*
Men vissa dagar är det svårt, de där dagarna då man inte orkar, då man bara vill sitta med ett glas vin och ett cigg-paket och glömma sina problem en stund.... Jag gillar de dagarna, men det kan bli för mycket av dem också....
"Going cold turkey isn't as delicious as it sounds...." - Homer Simpson

Dagens musiktips: John Lennon - "Cold Turkey"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0