Harry Potter, Skåne

Kom just hem från bion efter att ha sett nya Harry Potter-filmen. Så jäkla bra den var! Den bästa filmen i serien hittills, både roligare och sorgligare. Om ni inte tror mig, se den! Den sista boken har jag hört ska bli två filmer, någon som vet om det stämmer? Ser fram emot den också förstås, kommer nog bli till och med bättre än sexan, boken var i alla fall det

Måndag till torsdag har jag varit i Skåne med familjen, halva familjen i alla fall. Mina föräldrar, storebror och hans tjej, och min mosters familj. Storebrors tjej är ju från Skåne och de är där ganska ofta och bor hos hennes föräldrar i Oxie, ett litet samhälle precis utanför Malmö. Så i sommar följde vi med dit och bodde där i några dagar. Var där förra sommaren också, men den här sommaren var nästan roligare
I måndags gick vi på shopping-runda i Malmö, handlade ett par nya Fred Perry-skor, mycket nöjd. Särskilt som mina gamla skor bokstavligt talat höll på att falla sönder. Tisdagen var vi på Kiviks marknad, väldigt mycket folk och otroligt varmt! Hittade ingenting intressant där dock. Så på onsdagen var vi över i Helsingör några timmar. Vi tog färjan från Helsingborg och gick runt och tittade lite på danmark. Inte särskilt exotiskt kanske, men danmark är alltid danmark! Badade i havet, Öresund, för första gången i mitt liv på onsdagskvällen. Var varmare än jag hade tänkt mig, mycket skönt!
Så har man fått en liten semester i alla fall. Skönt att komma bort ett tag, och Skåne är väldigt vackert på sommarn

*   *   *

Hittade lite vodka i en kvarglömd flaska på bussen hem. Ska nog dricka ur det och sen gå och sova....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0