Midsommar.... och en del annat

Så var midsommaren över. Midsommar firades på landet, i sommarstugan med släktingarna där. Grillning, kubb-spel, en del dricka m.m. Det blev trevligt, trots det trista vädret. Typiskt att värmen och solen kommer precis efteråt, som för att driva med en! Har i alla fall kunnat sola lite grann, vilket är skönt. Började ju bli blek igen, hemska tanke! Ska ut och sola idag igen tror jag, när man nu äntligen kan

*   *   *

Jag var på biblioteket igår och lånade några böcker. Jag hade "rest" efter rättningen på en uppgift jag lämnade in på universitetet i slutet av terminen. Det vill säga, den blev inte godkänd och jag var tvungen att skriva om den. Orkade inte skriva igår, så jag skrev klart den idag istället. Två koppar kaffe, en cigarett och en del svärande senare var det äntligen klart! Nu är den inskickad och jag hoppas den blir godkänd denna gång, för jag har ingen lust att skriva om den igen! Den handlar om realismen under 1900-talet, från Strindberg till Norén, tror jag har skrivit något om det i ett tidigare inlägg.... hur som helst

Lånade också tre läroböcker i latin, som jag tänkte läsa i sommar. En kompis till mig läser latin och jag har också alltid velat lära mig! Det är status att kunna prata latin, eller hur Nina?

Köpte en ny cd igår också, eller egentligen tre cd i en box. The Hollies, 60-tals musik. Mycket bra! (Rekommenderar ett par låtar längre ner)

Så idag blir det att åka tillbaka till landet igen. Ska träffa Panida på stan först! Det var ganska längesen jag såg henne nu, har nästan glömt hur hon ser ut....
Sen ska min lillasyster och hennes nye kille med ut till sommarstugan. De bor egentligen på Gotland båda två, men har varit på fastlandet över midsommar. Storasyster och hennes kille kommer antagligen också ut imorrn, som egentligen bor i Kalmar. Får se hur det går med deras hund och våra två katter, kan bli en del oroligheter, men det brukar gå bra ändå, hehe

Ha en fortsatt trevlig sommar!

Dagens musiktips: The Hollies - "The very last day"; "I am a rock"; "We're through"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0