Astrologi

Det är alltid lika kul att läsa horoskopet i tidningen på morgonen!
Själv är jag Jungfru, men Jungfruns horoskop stämmer väldigt sällan in på mig. Däremot stämmer de andra stjärntecknen in på mig ganka ofta. Idag var det till exempel Väduren, Lejonet, Vågen, Skytten, Vattumannen och Fiskarna som stämde in!
Saken är den att horoskopen och förutsägelserna alltid är så oerhört vaga att de stämmer in på vem som helst. Det måste dom vara, annars skulle vem om helst se att det bara är rena påhitt. Jag läste om ett experiment som hade gjorts någonstans angående horoskop. De hade givit samma förutsägelse till personer med olika stjärntecken, och i stort ett alla tyckte att det stämde in på dem själva, förutom den person som verkligen hade det stjärntecknet förstås!

Min pappa gick när han var liten till en spådam någontans, jag vet inte var. Hon "förutspådde" i alla fall att han skulle få precis fyra barn, vilket han också fick. Jag kan förstå att en sån sak kan få en människa att börja tro på övernaturligheter, men för mig är det bara rena sammanträffanden. Sen kan man ju fråga sig om min pappas kännedom om att han skulle få fyra barn på något sätt spelade in när han verkligen skaffade barn? Vem vet....

Jag fattar faktiskt inte att folk kan ta astrologi på allvar. Ärligt talat, släpp det och ägna er tid åt viktigare saker istället!
Astrologi är bara hoppfulla tankar, om ens det. Det som står behöver ju inte ens vara positivt, man kan ju få väldigt dåliga nyheter ibland också
Men som sagt, alltid kul att titta på vilka förutsägelser som stämmer in på en idag, bara för skojs skull naturligtvis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0