Första maj

Första maj idag,arbetarrörelsens stora dag. Jag var i stan i linköping och såg på demonstrationståget och hörde tal från socialdemokraterna. Min mamma gick i tåget så jag hängde på, annars hade jag nog inte kommit dit, inte så intresserad av politik faktiskt. Gick dock inte i tåget, kändes lkite fel eftersom jag inte röstar på sossarna. Jag brukar sätta mig in lite i politiken när det är dags för val och liknande, bra att veta var de olika partierna står och vem man ska rösta på förstås. Röstade på miljöpartiet förra valet, och det verkar bli det i år igen
Socialdemokraterna skulle jag kunna tänka mig att rösta på, men är lite tveksam till det för att jag inte riktigt vet var de står.... om nu någon gör det. Det verkar vara viktigare för dem att anklaga borgarna för att föra en orättvis politik än att faktiskt presentera ett tydligt alternativ. Visst, moderaterna har väl inte direkt bidragit till ett bättre Sverige, men man vet i alla fall var man har dem!
Men allt är ju trots allt bättre än den regering vi har nu, och sossarna ska ju samarbeta med miljöpartiet och vänstern, det borde ju ändå bli bättre än det vi har nu.... eller? Vad tycker ni?
Jobben först, det låter ju i alla fall bra. Vänstern brukar ju föra en lite mer human politik, men för att vinna valet måste de nog bli tydligare med var de står som sagt. Antagligen inte många som lägger sin röst på dem när man inte vet vad man får tillbaka. Men å andra sidan är ju många trötta på högern så.... vem vet?

Dagens musiktips - "Internationalen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0