*Sätt in valfri titel*

Kollade just när jag skrev mitt senaste inlägg och insåg att det var nästan två veckor sen.... Ska väl försöka skriva ner lite om vad som händer antar jag. Känns som att man måste skriva bara för sakens skull ibland! Mina många läsare måste ju dö av iver efter att få veta vad som sker i mitt händelserika liv!!
OBS: sarkasm-varning!

Det är en hel del att göra i utbildningen just nu
Håller just nu på med ett grupparbete om kulturpolitik. Klassen delades upp i olika politiska eller kulturella riktningar. Min grupp är moderater så.... vettifan hur det blir! Man är ju inte moderat direkt om man säger så, och så brukar ju inte moderaterna vara så vänligt inställda till kulturen i allmänhet har jag hört.... I alla fall så har vi fått ett antal frågor som vi antingen ska besvara eller på något sätt gestalta för klassen, ur ett moderat perspektiv. I och med att det är ganska fritt är det svårt att komma igång liksom. Vi ska ha gruppmöte på måndag efter föreläsningen i alla fall, får se hur det går
Ska redovisa den 29:e

Har ett arbete om svensk teater att skriva också. Det ska bara vara på sex sidor, så det är inte så skrämmande stort. Problemet är att man alltid skjuter upp allting till sista sekunden, så det blir väl så den här gången också. Det arbetet ska vara inne den 8:e juni, så det är ju ett tag kvar i o för sig
Tänkte eventuellt skriva något om Gustav den tredje och hans insats för den svenska teaterkulturen på 1700-talet, kanske något om Drottningholmsteatern också. Om någon har ett bra förslag på ämne tar jag gärna emot det! Det ska vara inom ramen för svensk teater- och/eller kulturhistoria
Nåja, bara att sätta igång antar jag. Önska mig lycka till!

*     *     *

Hehe, jag hade bokat tvättstugan imorse (behövligt), men det blev knas med bokningen! Man bokar två och två på samma tid, och jag gick in samtidigt som den som hade bokat samma tid som jag. Men grejen är att eftersom jag inte använde min egna nyckel till att låsa upp tvättstugan så avbokades min bokning automatiskt efter femton minuter! Hade ingen aning om det, så det kom in en annan kille och sa att han hade bokat, eftersom min bokning var borta! Det ordnade sig dock till slut, och nu har Henrik rena kläder igen som tur är!
*suck* Alltid är det något....

Melodifestival på lördag då, vem vinner? Vet faktiskt inte hur stor chans Sverige har. Det känns ju som att vi kommer komma bland de tio bästa åtminstone, efter att ha sett lite av konkurrensen i semifinalen. Ska nog till en kompis och kolla på det

Så blir det linköping den nittonde igen. Ska försöka se "Änglar och Demoner", har hört att den ska vara bra. Kanske får med mig Panida dit, ett tag sen jag träffade henne nu.... och vem kan väl säga nej till att bli bjuden på bio? Alltid trevligt att träffa henne, känns som att det kanske kan bli något där! Man kan alltid hoppas


Dagens musiktips: Eagles - "I love to watch a woman dance"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0