Young one.... mitt i natten

GAAAAAHHHH!!!

Kunde inte sova någonting igår natt! Jag låg och försökte somna i flera timmar, sen klockan halv fyra gav jag upp, gick upp ur sängen, gjorde lite nattmat och satte på lite musik istället.... lyssnade på de vanliga inspirationskällorna Dylan, Beatles och The Smiths....
Något gott förde det dock med sig, jag fick lite inspiration av musiken och satte mig med gitarren att skriva klart en halvfärdig text till en halvgammal låt.... skrev också en helt ny låt som jag är väldigt nöjd med! "Young one" heter den, texten blev jäkligt bra och musiken också!
Sällan det går så lätt att skriva en låt som det gjorde då, speciellt mitt i natten.... eller det kanske var just på grund av det som gjorde att den blev bra.....

Hur som helst är jag inte särskilt pigg idag. Ska snart åka till linköping igen över helgen, det är ju fars dag på söndag. Slipper dock åka buss den här gången, storebror är i stockholm så får skjuts av honom.... perfekt!


Köpte en ny cd igår förresten, Kents nya singel "Töntarna". Deras nya album "Röd" släpps ju idag också.... skulle gärna velat köpa det men har nog inte råd förrän nästa månad.... alltid ska man vara efter med allting!
Köpte också en cd till pappa på fars dag, Melody Gardot - "My one and only thrill", jazz.... hoppas han gillar den förstås. Kan förresten rekommendera den till jazz-fans, hon sjunger oerhört bra!

Gårdagen började med snö, men övergick snart i regn.... och idag har det regnat hela dagen i princip. Man vill ju inte ha regn nu, jag längtar efter snö! får hoppas det inte blir en grön växthuseffekt-vinter igen....


Dagens musiktips: Kent - "Töntarna"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0