Början på praktiken

Har haft en låt på hjärnan hela dagen, inte kunnat sluta sjunga på den! En gammal 80-tals låt med Huey Lewis and the News


Så nu har praktiken äntligen börjat! Hade första mötet med Humanisterna idag, ska ju praktisera på deras tidsskrift "Humanisten". Träffade Sara Larsson och Christer Sturmark (!) och hade ett möte om hur arbetet läggs upp och så. Ska jobba med korrekturläsning, transkription av intervjuer, research etc. Ska eventuellt få skriva lite egna texter också och få dem publicerade där, vilket skulle vara skitkul! Har alltid velat skriva, det är ju det jag är bra på och skulle vilja hålla på med.... så vi får se hur det går, hoppas på det bästa
Det känns bra i alla fall, trevliga människor, fick bra mottagande och allt sånt, så jag tror jag kommer trivas!

Måste börja skriva på tentan till förra kursen också.... tänkte sätta mig på universitetet imorgon och jobba lite. Får lägga mig tidigt ikväll, vilket inte händer alltför ofta.... har blivit beroende av att sitta och se på South Park-avsnit tills sent på natten!
Om det är någon som gillar South Park så gå in på southparkstudios.se, där finns alla avsnitten från alla säsonger upplagda!


Dagens musiktips: Huey Lewis and the News - "If this is it"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0