Det börjar bli kallt....

Vädret slår om
det blåser kallt
jag fryser om nätterna
.... vad är det som händer?

*     *     *

Igår var jag lite nere, vet inte varför egentligen.... fast ändå gör jag ju det
Vissa kvällar är värre än andra, och igår var en sådan kväll. Jag satt med gitarren framför datorn och försökte skriva lite musik. Plötsligt kändes allting helt meningslöst, den känslan kom som ett slag i ansiktet, från ingenstans. Jag kunde skriva klart en låt i alla fall.... en vän som ville ha en låt skriven om henne (S. när ska jag spela den för dig?)

Varför blogga?
Jag vet inte hur många som läser min blogg egentligen. Har fått kommentarer från bara en eller ett par stycken på över ett halvår. Jag fick en idé att alla som läser detta kan väl skriva en kommentar innehållande bara ett nummer, alltså "1", "2", "3" etc. Så får jag i alla fall en liten uppfattning om hur många som verkligen läser
Så när du har läst klart detta kan du väl skriva en kommentar med numret efter det som står i den föregående kommentaren

Ibland känns det som ett slöseri med tid att sitta och skriva om ingen ändå läser det man skriver
Att göra avtryck i verkligheten.... är det inte det vi alla lever för? Och om vi inte gör avtryck, vad lever vi då för?

*     *     *

Vad melodramatiskt detta blev nu då.... dags att rycka upp sig!
Jag skulle vilja åka till Christiania i Köpenhamn, någon som vill följa med dit? Jag har varit där en gång förut, jag gillade stämningen där av någon anledning, och ja, jag vet att det är ett "knarknäste", jag är inte helt borta....
Vore kul att komma dit i alla fall
Köpenhamn eller London! Någon som vill göra mig sällskap??

*     *     *

sleep till death
healeth
come ease
this life disease

- Samuel Becket

Kommentarer
Postat av: Jossan

1

2009-10-01 @ 15:38:33
Postat av: Soffan

Hej Henrik!

Du känner inte mig men jag har hittat fram till din blogg via din vän Elin. Jag kollar din blogg flera gånger i veckan men har aldrig lagt in nån kommentar - förrän nu ;-)

Jag tycker att du ska fortsätta blogg! Jag tycker att du skriver (efter)tänkvärda saker och jag gillar dina låttexter som du lägger upp ibland ;-) Så - kör på vet ja! Jag lovar att jag ska våga kommentera mera i fortsättningen!

Ha det gott och lycka till med studierna och gitarr - liret!

Vänliga hälsningar! Sofie

2

2009-10-03 @ 22:03:17
Postat av: Anonym

3

2009-10-05 @ 10:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0