Inspirationsdagen!

Idag var det "inspirationsdagen" på universitetet. Lite olika workshops, föreläsningar och så där. Jag gick dit vid elva, det var en föreläsning som hette "Att våga tala i ett akademiskt samanhang", handlade om rädsla, social fobi osv. ett ämne jag är väl förtrogen med....
Vi var bara fem personer, så det blev en slags gruppdiskussion. Kom väl fram till en del tänkvärda saker i alla fall, som man kan ha nytta av. Tänkte kanske gå en våga tala-kurs i höst också.... behöver verkligen bli bättre på det, särskilt när man ska börja jobba i framtiden

"You can't change what you don't acknowledge"

Köpte en liten flaska vin på hemvägen.... för att jag tänkte skriva på boken när jag kom hem. Konstigt hur mycket bättre jag skriver med slkohol i kroppen.... det är som om alla spärrar släpper och jag kan plocka fram det jag verkligen vill ha sagt
Jag satt hela eftermiddagen och bara skrev. Boken börjar bli oförskämt bra nu, haha!

Dagens musiktips: Bach - "Goldbergvariationerna; variation nr.25"

Kommentarer
Postat av: Soffan

Häftigt att du vågar utmana dig själv och dina "rädslor" - go for it!

2009-10-07 @ 19:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0