Koking Smills!

Vakna upp... cigarett? ... Nej! nu ska jag plugga först. Ta fram kursboken, "Television is a synergy between what is in the box and outside the box"... cigarett?... NEJ! Lyssna på Dylan på hög volym, försöka blockera ut allt annat... cigarett?... göra kaffe, dricka kaffe, bränna sig på tungan!... cigarett?...
Ta fram gitarren, Dylan, Beatles, The Smiths... cigarett?... armhävningar, stretcha, beundra mina muskler i spegeln... cigarett?... skicka iväg lite viktiga mejl, studentteatern, humanisten... cigarett?...
Hm.... ja, okei! Nu förtjänar jag faktskt att röka lite!

Nåja, så har min dag sett ut, haha!
Jag har upptäckt att det är svårare än man tror att sluta röka. Jag beundrar verkligen de som lyckas med det! Problemet är väl att när man försöker att inte tänka på det så blir det bara svårare, nyckeln är att ersatte beteendet med ett annat, till exempel dricka kopp efter kopp av svart kaffe! Blir väl beroende av kaffe snart istället....
Rökning är lika mycket en vana som ett beroende. Rättare sagt: det börjar ofta som en vana och utvecklas sedan till ett beroende. "Jag tar en cigarett, alla andra har ju gått ut och rökt", eller "Tjugo minuter kvar tills bussen kommer... jag tror jag tar en cigg medan jag väntar"
Jag rökte min första cigarett när jag var 16 år, den tjej jag var tillsammans med då bjöd mig på den, det var hon som lärde mig röka. det känns som en evighet sen nu, men det är faktiskt bara sju år sen! Visst, sju år är ingen kort tid, men det är knappast så värst längesen heller. Jag saknar den tiden ibland.... "sweet sixteen" som det kallas.... ja, det var väl så antar jag, hände mycket i mitt liv det året
jag har rökt regelbundet i lite över ett år nu tror jag.... har faktiskt ingen koll på när jag började röka regelbundet. Håller på att försöka dra ner på det lite, det håller på att utvecklas till ett alltför starkt beroende känner jag


Dagens musiktips: Utadu Hikaru - "Come back to me"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0