Möte på Humanisterna och Pink Floyd

Idag hade jag ett möte med Christer Sturmark och Sara Larsson, redaktörerna för Humanisten där jag gjorde min praktik. Vi pratade lite om mitt fortsatta arbete inom Humanisterna, och på tidskriften. Fick beröm för min artikel i medlemstidningen faktiskt! Alltid kul att få beröm för sitt arbete!
Det blir antagligen så att jag kommer skriva för tidskriften i fortsättningen! Humanisten såldes nyligen till förlaget Fri Tanke, så den ägs bara till 10% av förbundet Humanisterna numera. Hur arbetet med tidskriften kommer se ut i framtiden ren praktiskt är inte helt klart ännu, försäljningen skedde för bara någon månad sedan, främst av ekonomiska skäl
Men de menade att det behövdes folk som skrev för tidskriften, artiklar, debattinlägg, bokrecensioner etc. Verkar bli riktigt bra! Eventuellt har de i framtiden möjlighet att betala ut arvode för artiklarna också, vilket inte vore helt fel!

Känns mer och mer som att arbeta som skribent verkligen passar mig, kanske blir det skribent som jag kommer jobba som i framtiden, antingen inom Humanisterna eller någon annanstans. Just nu skulle jag dock skriva ideellt, alltså utan att få betalt för det. Men inte mig emot, tycker bara det är kul att skriva och kunna vara med i debatten naturligtvis!

*     *     *

Så!
På vägen hem stannade jag i en skivbutik och köpte ett album av Pink Floyd som jag har tänkt köpa länge: "Echoes - the best of Pink Floyd"
Sitter och lyssnar på det nu, och försöker varva ner. Får se om jag orkar jobba någonting med skolarbetet ikväll eller inte. Har inte sovit så bra på sistone, får hoppas det blir bättre....

Föreläsning imorrn i filosofin. Jag orkade inte gå i måndags, utan satt och såg tysk stumfilm hela dagen! "Dr. Mabuse" av Fritz Lang *rekommenderar* (fyra timmar lång, men högst sevärd!)


Dagens musiktips: Pink Floyd - "Wish you were here"

"So you think you can tell
heaven from hell?"

Kommentarer
Postat av: Soffan

Låter ju toppen att du fått erbjudande om att fortsätta som skribent för Humanisten! Grattis till det! Bra jobbat! Skulle vara kul och intressant att få läsa en eller ett par artiklar som du skrivit ...

Hoppas nattsömnen blir bättre!

Kram! /Sofie

2010-02-03 @ 22:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0