Changing of the seasons

Så verkar det bli varmare igen. Töväder i Stockholm just nu. Frågan är vad som är värst: is och snö, eller gator fulla av snöblask och vatten? När det var kallt var man åtminstone relativt torr om fötterna
Får hoppas värmen kommer på allvar snart. Det var en dag denna vecka som var riktigt varm faktiskt, fick lite vårkänslor då faktiskt!

Håller just nu på att jobba med en artikel om religionsfrihet till Humanisten. Hur långt sträcker sig religionsfriheten egentligen?
Var med på en debatt om det på ABF i veckan. Christer Sturmark och Katherine Cash debatterade om vad som innefattas i religionsfriheten, och hur den ska användas på rätt sätt
Det är ett väldigt intressant ämne, hoppas jag kan skriva en lika intressant artikel i ämnet!

Fick kontakt med en gammal kompis på facebook häromdagen! Lisa, som jag inte har träffat på minst sju år, så det var kul! Hon bor kvar i Linköping, vi skulle ses när jag är där nästa gång, ta en fika och vara nostalgiska ihop, hehe!
Så många minnen som kom tillbaka när jag såg henne på bild.... man förstår inte hur mycket man kan förändras på bara sju år....

Förresten, är det någon annan än jag som har märkt att alla cigarettpaket numera har 19 cigaretter istället för 20? Först trodde jag det var en personlig konspiration emot mig när jag alltid fick paket med bara 19 cigg i, men sen såg jag att det faktiskt står på paketen att det är 19, och inte 20. Vad beror detta på? Har inte hört någon säga någonting om det?
That's bullcrap....

*     *     *

Gick på stan idag, kollade in bokrean lite grann, hittade dock ingenting jag gillade. Men jag köpte i alla fall lite annat istället. Tre nya cd-skivor:

   Dungen - "Stadsvandringar"
   John Mayer - "Heavier things"
   Ane Brun - "Changing of the seasons"

Mycket bra musik, särskilt Ane Brun! Gillar du akustiska gitarrer och poetiska texter kommer du älska Ane Brun. Hennes röst är perfekt att lyssna på mitt i natten med rödvin och tända ljus!
Dungen är också helt underbar musik, får alltid såna vråkänslor när jag lyssnar på den. John Mayers skiva köpte jag mest för att "Daughters" var med på den, väldigt bra låt. Tack Hanna förresten, det var du som fick mig att lyssna på den för första gången!

Hittade också en bra butik på Sveavägen, Kreatima. Köpte en tavla där, en målarduk alltså. Tänkte börja med ett nytt målarprojekt snart, frågan är vad man ska ha för motiv.... gillar ju att måla expressionistiskt, kanske blir något sånt den här gången också. Förslag tas gärna emot!


Dagens musiktips: Ane Brun - "Changing of the seasons"

Kommentarer
Postat av: Soffan

Så har man fått sig lite "nytt" örongodis att mumsa på då! Tackar för tipsen! Ha det gott!

2010-02-27 @ 11:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0