Kent - "En plats i solen"

Kent har gjort det igen!

Jag köpte Kents nya album idag. Jag skulle in till stan för att köpa deras första singel från albumet, men hade tydligen tagit fel på releasedatum, för när jag kom dit så stod hela det nya albumet där! Jag köpte det, och åkte hem och lyssnade igenom det en gång, och kunde konstatera att det här inte heller var det där "dåliga Kent-slbumet" som jag har varit rädd ska komma snart. Det är förvånansvärt att Kent har lyckats släppa nio album utan en enda riktig flopp
   Kents nionde album, "En plats i solen", är kanske inte deras bästa (det är också skrivet på rekordsnabb tid för bandet) men det är absolut inget dåligt album. Personliga favoriter just nu är "Skisser för sommaren", och "Varje gång du möter min blick", men jag hoppas hitta fler bra låtar på skivan efter att ha lyssnat på den ett tag

Det finns ju folk som stör sig på att Kent håller på att bli ett techno-band, till viss del håller jag med. Men jag tror att det gamla Kent är dött och begravet, precis som Beatles helt ändrade stil i och med "Sergeant Pepper" har Kent i och med "Tillbaka till Samtiden" helt bytt stil. "Du och jag döden" var Kents sista rock-album, men det kan mycket väl hända att de hittar tillbaka till rötterna någon gång i framtiden
   Till dess får vi nog vänja oss vid Kents nya stil, personligen tycker jag det är en ganska spännande och intressant utveckling bandet genomgått. De har inte fastnat i en viss genre, utan vågat prova något helt nytt, det vore kul om fler band vågade göra det! Man får bara hoppas att de fortsätter producera bra album, och att inte det där dåliga albumet, som förr eller senare brukar komma i de flesta bands karriärer, kommer överhuvudtaget!



Dagens musiktips: Kent - "Gamla Ullevi"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0