Statistjobb på Le Bon Palais!

Idag har jag jobbat min första dag som statist!
   Jag "spelade" nattklubbsgäst vid inspelningen av en mini tv-serie som heter "Inkognito", och som antagligen kommer sändas i TV4 i vår. En modern thriller i Stockholms-miljö, kolla gärna in den när den kommer. Inspelningen var på Le Bon Palais vid Norra Bantoget, en nattklubb
   Inspelningen pågick från 9.30 till 17.00, så det var en lång dag med mycket dötid. Dagen inleddes med en lång väntat på att inspelningen skulle komma igång, men som statist har jag hört att man får vänja sig vid att vänta. Jag var där med en ganska ny kompis som jobbar som filmare, men som också brukar jobba som statist ibland. Det var en väldigt trevlig och öppen stämning bland de kanske sammanlagt hundra statisterna som var där, dock var jag så trött att jag inte var så värst pratglad kanske, inte van att gå upp så där tidigt
   300 spänn för en dags jobb är kanske ingen stor summa, men bättre än ingenting. Det var kul att vara där och se hur inspelningen går till, har ju faktiskt aldrig stått framför en tv-kamera tidigare. Dessutom bjöds det ju på lunch! Det var en positiv ny upplevelse, och en kul erfarenhet. Säkert blir det fler gånger

Du som själv vill bli statist kan jag rekommendera denna sida: www.statist.se
De här sidorna är också bra om man vill hitta liknande jobb, eller jobb som exempelvis filmare eller manusförfattare: www.filmbasen.se; www.filmcafe.se


Dagens musiktips: Joy Division - "Heart and soul"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0