Ett gott skratt förtränger livet

De senaste veckorna har jag haft nästan oförskämt mycket att göra, föreläsningar och seminarier att gå på, uppsatser att skriva… repa med bandet, vara social med vännerna, och vid sidan av det så ska ju kärlekslivet också ägnas lite tid. Då jag slutar studera vid universitetet i sommar så måste jag också ta mig tid att planera min framtida karriär
   Jag tror de flesta studenter kan relatera till känslan att inte ha tid för allting som ska göras. Så mycket att göra, så lite tid. Den så välkända ångesten tränger sig på, och hotar att dra ner en under isen vid minsta tecken på svaghet. Man vågar inte sänka garden, av rädsla att stressen ska träffa ens ömmaste punkt, självkänslan!

När man har så många bollar i luften, så många järn i elden, stora påsar under ögonen och mycket skit under naglarna, då gäller det att uppskatta den lilla fritid man faktiskt har för att inte tappa bort sig helt i skyldigheter och plikter
   Som Lennon sjöng: ”Life is what happens to you when you’re busy making other plans”, det är någonting som är värt att hålla i minnet

Det är vid sådana här tillfällen i livet man måste kunna koppla av, stressa ner, fästa uppmärksamheten vid någonting annat för en stund. När man kommer hem till studentlyan och halvdöd sjunker ner i fåtöljen framför teven, lägger upp fötterna på soffbordet och smuttar på ett välförtjänt glas rödvin (jag vet att klichébilden är att studenten dricker öl, men jag råkar gillar vin bättre, so shoot me!)
   Det gäller som sagt att kunna slappna av, och finns det någonting som får en att slappna av mer än välgjord komik? Tack gode gud för Simpsons, Family Guy, Seinfeld och alla andra serier som går, de räddar livet på mig varje dag!


Dagens musiktips: The Smiths - "These things take time"


Kommentarer
Postat av: jessie

kul att de rullar på bra vännen :=) <3

2011-03-15 @ 21:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0