Bokrean 2012, inte bara litteratur!

Bokrean ger mig lika stor glädje varje år, och krossar samtidigt föreställningen om att folk inte läser böcker längre. Idag trängdes jag med hundratals andra i Linköpings bokaffärer, och det förmodligen hade ännu fler människor redan gjort sina inköp innan jag kom dit strax före tolv. Även om jag är litteraturvetare (eller kanske just därför?) så orkar jag inte engagera mig riktigt så mycket som att stå och hänga på låset på bokrean, men jag brukar ändå varje år ta mig ner på stan och kolla runt lite, man vet aldrig vilka fynd man kan hitta!
   Årets rea resulterade i två böcker, två klassiska filmer och två dvd-boxar:

   - Paul Austers roman "Osynlig"
   - "Kort om Etik" från Fri Tanke förlag
   - "Breakfast at Tiffany's", klassisk film från 1961 med Audrey Hepburn och George Peppard i huvudrollerna
   - "The day the earth stood still", klassisk sci-fi från 1951

Så köpte jag som sagt även två dvd-boxar: säsong 7 och 8 av tv-serien Dallas, som jag för närvarande håller på att ta mig igenom!

Så det var årets rea, det blev faktiskt mer film än böcker det här året. Ser redan fram emot nästa års bokrea, som jag är säker på också kommer bjuda på prisvärda fynd för en boknörd som en själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0